Recyclingbeloften van Coca-Cola en Nestlé zijn een grap

2022-05-21 19:18:10 By : Ms. Tracy Yao

Recyclingdoelen van grote bedrijven zullen onze zeeën niet redden van plasticvervuiling.Een nieuw rapport, uitgevoerd door duurzaamheidsadviesbureau Eunomia, in opdracht van Oceana Conservation, non-profitorganisatie Oceana, ontdekte dat toezeggingen voor plasticvervuiling niet veel uitmaken voor de hoeveelheid plastic die in de oceanen terechtkomt.De analyse keek naar vijf grote frisdrankbedrijven - Coca-Cola Company, Nestlé, PepsiCo, Danone en Keurig Dr Pepper - en hun toezeggingen voor recycling.Elk bedrijf heeft beloofd de hoeveelheid gerecyclede materialen in hun PET-plastic flessen tegen 2025 te verhogen van 25% naar 50% om afval te verminderen, wat in theorie geweldig klinkt.Maar uit de Eunomia-analyse bleek dat de recyclingtoezeggingen van die vijf bedrijven de vervuiling door plastic flessen slechts met ongeveer 7% zouden verminderen, en dat betekent dat meer dan 33 miljoen flessen nog steeds in de waterwegen belanden als gevolg van de verkoop van deze bedrijven, aldus het rapport. gevonden.Dana Miller, directeur strategische initiatieven van Oceana, zei dat het niet zeker is dat de onderzochte bedrijven zelfs de doelen zullen bereiken die ze voor zichzelf hebben gesteld.Ze betoogde dat het wegwerken van plasticvervuiling voor eenmalig gebruik niet afhankelijk zou moeten zijn van afwachten of grote bedrijven hun beloften nakomen."Frisdrankmerken hebben zich gefocust op recycling als de oplossing voor de plasticvervuilingscrisis, maar gezien de bevindingen van dit onderzoek roept Oceana deze bedrijven op om in plaats daarvan prioriteit te geven aan de adoptie en uitbreiding van hervulbare flessen", vertelde Miller aan Earther."Het toevoegen van meer gerecyclede inhoud verhindert niet dat een plastic fles voor eenmalig gebruik de zee bereikt."Voordat frisdrankbedrijven in de jaren tachtig en negentig gebruikmaakten van plastic flessen voor eenmalig gebruik als standaard, waren herbruikbare glazen flessen de norm.Klanten kochten een drankje, gaven een gewoonlijk glazen fles terug en kregen een borg terug.Ervaar Next-Level Sound Ruimtelijke audio met dynamische head-tracking zorgt voor theaterachtig geluid dat je omringt"[Het] verschuift de basislijnen," zei Miller.“Wat normaal is voor de ene generatie, is niet noodzakelijkerwijs wat normaal was voor de generatie ervoor.We zijn opgegroeid met plastic voor eenmalig gebruik en dit lijkt normaal om te gebruiken.Voor onze ouders, voor grootouders, was het systeem van hervulbare flessen voor hen normaal.”De druk om te recyclen in de afgelopen decennia heeft onze oceanen alleen maar gevuld met afval.Grote olie- en gasbedrijven en veel grote drankbedrijven hebben het idee van recycling gebruikt om de verantwoordelijkheid voor vervuiling af te schuiven op de consument.Grote bedrijven dragen echter het meest bij aan ons afvalprobleem, terwijl consumenten vaak vastzitten in een kapot recyclingsysteem dat niet werkt.Hoewel het tijd en geld zal kosten van bedrijven en frisdrankbedrijven, zei Miller dat het de moeite waard zal zijn om over te stappen op herbruikbare flessen.Met het juiste tracking- en reinigingssysteem kunnen PET-plastic flessen tot 20 keer worden hergebruikt en glazen flessen tot 50 keer, aldus Oceana."De dominante systemen wereldwijd zijn gericht op plastic voor eenmalig gebruik ... dit is niet het wiel opnieuw uitvinden", zei ze, "Het is een oude manier om dingen te doen, maar het kan worden verbeterd met de huidige technologieën."Deze studie is niet de enige manier waarop de duurzaamheidsgroep roept hoe verschrikkelijk plastic flessen voor eenmalig gebruik zijn voor het milieu, zelfs als ze het label 'recyclebaar' hebben.Vorige maand werkte Oceana samen met realityster Heidi Montag aan een Earth Day-grapcampagne waarin ze reclame maakte voor jeans voor eenmalig gebruik.