Anton Alvarez – The Remnants – TLmagazine

2022-05-28 03:22:37 By : Mr. Jack star

TLmag is toegewijd aan het cureren en vastleggen van de verzamelcultuur - de internationale spelers en evoluerende expertise die kunst en design vormgeven.Lees meer over TLmagTussen 7 en 25 februari zal Anton Alvarez in een performance/pop-upproject in Londen experimenteren met het vermalen van kleisculpturen gemaakt in een eerdere tentoonstelling om nieuw werk te maken met de resterende materialen met behulp van zijn extrudermachine.TLmag: Hoe is dit pop-upproject met Brookfield Properties tot stand gekomen?Anton Alvarez: Saff Williams, curator bij Brookfield Properties, nam contact met me op nadat ze mijn tentoonstelling Tight Squeeze in de Huxley Parlor Gallery in Londen had gezien.Ze was geïnteresseerd in een mogelijke samenwerking en nodigde me uit om de 100 Bishopsgate-ruimte over te nemen, in het kader waarvan ik een performance voorstelde waarbij ik de werken ter plaatse zou creëren.Het project is ook geïnspireerd door mijn opvoeding in Chili.Het inspireerde me om klei niet alleen als een sculpturaal materiaal te zien, maar ook als een architecturale toepassing.In Engeland is baksteen, gebakken klei, een veelgebruikt bouwmateriaal.Met dit project verken ik de architecturale aspecten van ongebakken klei - die in Zuid-Amerika wordt gebruikt in een architecturale techniek die adobe wordt genoemd.TLmag: Je werkt en exposeert tegelijkertijd in de ruimte.Kijk je uit naar het meer performatieve aspect van dit project, waar iedereen binnen kan komen om te chatten en te zien wat je aan het doen bent?AA: Het is spannend om op deze manier contact te maken met het publiek.Door de tentoonstelling te produceren op dezelfde plek waar ze zal worden getoond, kunnen nieuwe uitingen worden gecreëerd - zelfs op praktisch niveau.Sommige werken kunnen moeilijk te vervoeren zijn, dus door ze ter plaatse te maken, krijg ik een nieuw soort vrijheid.Ook over het hiernamaals van de werken hoef ik niet te veel na te denken.Ik kan me concentreren op de ruimte zelf terwijl ik er ben, erdoor geïnspireerd worden en het werk gewoon tot het uiterste drijven, in plaats van na te denken over andere externe factoren.TLmag: Zal ​​het anders zijn omdat het publiek binnen kan komen?Zal dat veranderen zoals de manier waarop je alles benadert?AA: Ik denk het niet.Ik heb altijd mensen om me heen als ik aan het werk ben.Het zal niet ongelijk zijn aan het werken in een studio met mijn assistenten.Ik moet zelfverzekerd zijn en beslissingen nemen in het moment.TLmag: Heb je in het verleden andere performatieve stukken gemaakt?AA: Ja, een paar keer.Mijn projecten zijn altijd op verwerkingen gebaseerd geweest, gecentreerd rond bepaalde machines, dus het is altijd natuurlijk geweest om het proces te laten zien in plaats van alleen het resultaat.Ik laat meestal foto's en soms ook video's zien van hoe ik met de machines werk.Dat dit voor het publiek gebeurt, is een natuurlijke voortzetting van dat idee, van nog opener en eerlijker zijn over het proces.TLmag: Je gaat oudere keramische sculpturen vermalen om ze opnieuw te gebruiken in de Extruder.Heb je dit proces eerder gedaan?AA: Dit zal de eerste keer zijn.De Remnants zullen de tweede reïncarnatie van deze specifieke klei markeren.Als alles goed gaat, ga ik nog verder met dit proces en vermaal ik de stukken die ik ook bij 100 Bishopsgate zal maken.Ik heb het gevoel dat het op de een of andere manier meer energie in de werken zal brengen, het zal ze van nature meer energie geven omdat ze een vorig leven hebben gehad.TLmag: Waar kijk je het meest naar uit met dit project?AA: Ik ben opgewonden en een beetje bang om de nieuwe versie van de Extruder te proberen.De nieuwe onderdelen zijn enorm!Het zal spannend zijn om te zien hoe de klei door de machine werkt en hoe de stukjes eruit komen.Er gebeurt iets nieuws wanneer de schaal verandert en deze keer denk ik dat ik een weg naar een ander proces zal vinden.TLmag: Nog andere aankomende projecten?AA: Ik werk aan een andere show parallel aan The Remnants.Ik werk momenteel in een bronsfabriek in Milaan, waar ik met behulp van mijn extruder was in een koud waterbad duw.De ambachtslieden zullen deze in brons veranderen terwijl ik bij 100 Bishopsgate ben.Over een maand kom ik terug om samen met de patineermeester aan de patina's te werken.Deze werken worden tentoongesteld in Millesgarden, een beeldenpark en museum in Stockholm.Voor TLmag35 schreef de Brusselse journalist Sarah Schug over twee ontwerpers die innovatieve technieken nastreven in het weven met natuurlijke materialen zoals dennennaalden en wortelsVan uienschillen tot bioafval, een tentoonstelling in Helsinki belicht de groeiende beweging van het gebruik van natuurlijke kleurstoffen op kleine en grote schaal.Het Hotel des Arts in Toulon presenteert een uitgebreid overzicht van tekeningen van de Franse ontwerper Pierre Charpin.Gedefinieerd door gedurfde kleuren en sensuele vormen en vormen, biedt de tentoonstelling een intieme kijk op dit boeiende en creatieve universum.Voor TLmag35 schreef Vera Sacchetti over de innovatieve visie van architect Mariana Popescu, die de mogelijkheden naar voren schuift om lichtgewicht architecturale structuren te creëren met behulp van beperkte beton- en 3D-industriële printtechnologieën.