Storing in de toeleveringsketen zorgt voor lange vertragingen voor recyclingapparatuur - Update voor kunststofrecycling

2022-07-16 01:24:18 By : Ms. Chris Lu

Snauwen in wereldwijde toeleveringsketens hebben op een aantal manieren gevolgen voor leveranciers van recyclingapparatuur en kunststofverwerkers, waaronder KW Plastics.|Met dank aan KW PlasticsFabrikanten van apparatuur en hun klanten voelen de druk van langere doorlooptijden en back-ups van de toeleveringsketen, waardoor ze zich moeten aanpassen naarmate de vraag toeneemt en het aanbod afneemt."Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien", vertelde Pieter van Dijk, president van Van Dyk Recycling Solutions, aan Plastics Recycling Update.“Niet alleen het aanbod is een probleem, maar de vraag is gewoon door het dak gegaan.Onze verkoop is het dubbele van wat ze vroeger waren.”Alle bestellingen van vandaag voor de grotere systemen van de fabrikant hebben een verzenddatum in 2023, zei Van Dijk, hoewel het bedrijf nog steeds kleinere bestellingen kan uitvoeren in 2022.De vertraging wordt veroorzaakt door een reeks in elkaar grijpende problemen: uitbraken van COVID-19 hebben de overzeese productie stopgezet of vertraagd, met name van elektrische componenten, terwijl de zeetransporten de scheepvaart duur en onvoorspelbaar hebben gemaakt.Ondertussen zijn de kosten van grondstoffen, met name staal, omhooggeschoten als gevolg van de vraag en de Russische oorlog in Oekraïne.Daarbij komt nog een krappe arbeidsmarkt in de VS, waardoor producenten een tekort aan personeel hebben.Scott Saunders, algemeen directeur van KW Plastics, zei dat de vertragingen waarmee hij te maken kreeg afgelopen zomer "behoorlijk ernstig" waren.KW, gevestigd in Troy, Ala., is de grootste terugwinning van plastic in de VSSaunders beschreef de afgelopen jaren als "slechts een lawine van rampen".Saunders zei dat zijn bedrijf zes maanden vertraging had opgelopen bij het ontvangen van elektrische componenten die het had gekocht."Niet alle componenten, maar zoals een of twee stukken waar een bedieningspaneel niet kon worden afgewerkt, dat soort dingen," zei hij.In juni zou ook een nieuwe waslijn operationeel zijn, maar die was pas in november klaar."Het zorgt voor veel problemen, met zoveel vertraging bij het bestellen van reserveonderdelen en het bestellen van nieuwe apparatuur", zei hij.Het bedrijf was begonnen te praten over het opvoeren van aankopen en had klanten laten weten dat er meer materiaal beschikbaar zou zijn.Hoewel ze een speelruimte van een paar maanden hadden ingebouwd, was de vertraging veel langer dan verwacht, zei Saunders.Sunil Bagaria, president van kunststofreclaimer GDB International, zei dat er meer dan zes weken vertraging was voor de machines die hij kocht.Twee van de drie komen in april aan;hij zei echter dat het niet zo erg was, vergeleken met wat het had kunnen zijn.“We hadden de machines vorig jaar besteld, toen het nog niet zo erg was.Als we de machines nu zouden bestellen, is er een wachttijd van 12 maanden of langer”, zei hij.“Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien.Niet alleen het aanbod is een probleem, maar de vraag is gewoon door het dak gegaan.Onze verkoop is het dubbele van wat ze vroeger waren.”– Pieter van Dijk, Van Dyk Recycling SolutionsIn Minnesota zei Bill Keegan, president van recyclingbedrijf Dem-Con, dat zijn materiaalterugwinningsfaciliteit (MRF) in oktober 2021 vijf roll-off trucks bestelde. Oorspronkelijk zouden ze in maart 2022 worden geproduceerd, wat al een langere doorlooptijd was. dan normaal, zei hij.Vervolgens werden vier van de vrachtwagens teruggeduwd naar een productietijd in mei en de vijfde vrachtwagen naar oktober.“Eigenlijk een doorlooptijd van 12 maanden voor productie.Dat soort vertragingen hebben we nog nooit gezien", zei hij.Tractoren voor het trekken van zijn langere aanhangwagens lopen nog meer achter, zei Keegan.Hij bestelde er drie in oktober 2021 en het eerste beschikbare slot voor productie was het vierde kwartaal van 2022 – als dat ook geen vertraging oploopt."Dat was de enige leverancier die in 2022 slots open had", zei hij.“We konden niet eens kiezen tussen leveranciers.Ze zeiden dat we in oktober 2021 helemaal volgeboekt zijn.”En roll-offs voor vrachtwagens duren 10 tot 12 weken, in plaats van de gebruikelijke twee tot vier, voegde Keegan eraan toe.Aan de productiekant droegen vertragingen bij leveranciers en onderdelen, evenals hoge transport- en materiaalkosten, allemaal bij aan het "klassieke sneeuwbaleffect", zegt Philip Dodson, directeur van de toeleveringsketen bij de leverancier van recyclingapparatuur Bulk Handling Systems (BHS)."We produceren apparatuur, maar we kopen ook apparatuur, dus de problemen waren zeker intern en extern wat de productie betreft", zei Dodson.De afgelopen twee jaar waren "de perfecte storm" van logistiek en transportstoringen, personeelstekorten en het niet tijdig kunnen krijgen van onderdelen, zei hij.Dodson zei dat hij elektrische doorlooptijden van zes maanden tot een jaar heeft gezien, en veel motoren die vroeger een doorlooptijd van zes weken hadden, zijn nu vier maanden.'Ik heb nog nooit zoiets in één keer gezien,' zei Dodson."Er zijn hier en daar kleine dingen geweest - toen de tarieven jaren geleden uit China werden verhoogd of de recessie van '08-'09, dat soort dingen - maar werden ze van meerdere kanten geraakt?Nee."Van Dijk zei dat de voorraad reserveonderdelen van $ 19 miljoen van zijn bedrijf ervoor zorgde dat ze niet in een vroeg stadium in de problemen raakten, maar "nu heeft het zeker invloed op ons."De echte druk voor Van Dyk ligt echter bij de inkoop van elektronica."Siemens is net uit," zei hij."Ze zeggen gewoon dat je ergens anders heen moet gaan."Elektronica is cruciaal voor het recyclen van apparatuur.Een enkele ontbrekende schakelbordcomponent betekent bijvoorbeeld dat de rest van het systeem niet kan worden getest, zei Van Dijk, want zelfs "als je 95% van het materiaal hebt, kun je het nog steeds niet testen."“Ik heb nog nooit zoiets in één keer gezien.Er zijn hier en daar kleine dingen geweest - toen de tarieven jaren geleden uit China werden verhoogd of de recessie van '08-'09, dat soort dingen - maar werden ze van meerdere kanten geraakt?Nee."– Philip Dodson, Bulk Handling SystemsMike Whitney, vice-president operations van CP Group, leverancier van apparatuur, zei dat hij de afgelopen zes of acht maanden heeft gezien dat onderdelen moeilijker te vinden zijn, doorlooptijden stijgen en "prijzen als een gek stijgen"."We proberen volgend jaar te boeken en, indien mogelijk, zelfs het volgende jaar, maar het hangt echt af van de situatie van de klant," zei hij."We zullen doen wat we kunnen en middelen toevoegen of wat we ook moeten doen om te proberen de benodigde doorlooptijden te halen."Ashley Davis, directeur verkoop en marketing van CP Group, zei dat het bedrijf het ook drukker heeft gehad dan ooit tevoren, wat de uitdaging van vertragingen in de toeleveringsketen nog groter maakt."We hebben uitdagingen gehad, maar we hebben ook oplossingen kunnen vinden", zei ze.Toen de toeleveringsketen stroomopwaarts van BHS werd verstoord, "ontregelde het alle anderen stroomafwaarts", zei Dodson, maar de afgelopen jaren zei hij dat het bedrijf zich heeft aangepast.Nu is het grotendeels in staat om zijn deadlines te halen en "doorlooptijden voor onze klanten worden niet langer omdat we problemen hebben met de toeleveringsketen.""We moeten creatief zijn en echt beter voorspellen en vooruit plannen dan in het verleden," zei hij.Van Dijk zei dat het met de grote voorraad van zijn bedrijf klanten nog steeds de onderdelen kan leveren die ze nodig hebben.Ook kocht het bedrijf vooraf staal in in Europa, waardoor ze op koers konden blijven."We waren oké, maar nu zijn we krap en met de oorlog wordt het steeds moeilijker", zei hij.Van Dijk zei dat, aangezien Oekraïne een top vijf leverancier is van veel staalproducten, de recente oorlog met Rusland de staalprijzen nog hoger heeft gemaakt, en soms "willen leveranciers niet eens een prijs geven".Dodson zei dat voor bepaalde soorten en kwaliteiten staal de prijs de afgelopen 18 maanden vijf- tot tienvoudig is gestegen.Naast de grote vraag, zei Dodson dat er een knelpunt is geweest naarmate de inkoop verandert."Veel grondstoffen komen uit het buitenland", zegt hij."Natuurlijk probeert iedereen zoveel mogelijk in eigen land in te kopen, maar er zijn geen nieuwe staalfabrieken in Amerika.Wanneer u een bron in een buitenlands land afsluit, zelfs als u niet van die bron koopt, wordt de pool kleiner.Er is meer concurrentie om middelen.”Om de concurrentie-uitdagingen het hoofd te bieden, zei Dodson dat BHS nieuwe leveranciers heeft toegevoegd."Het is gewoon het hebben van noodplannen," zei hij."Zelfs als we niet wegkomen van onze primaire leveranciers, is het belangrijk om meer opties te hebben en iets meer te kunnen draaien."Verschillende afdelingen hebben ook samengewerkt om beter voorbereid te zijn "om problemen met de toeleveringsketen een stuk eenvoudiger en met veel minder stress aan te pakken en te voldoen aan de productiebehoeften", zei Dodson.“We proberen volgend jaar te boeken en zelfs het volgende jaar, indien mogelijk, maar het hangt echt af van de situatie van de klant.We zullen doen wat we kunnen en middelen toevoegen of wat we ook moeten doen om te proberen de benodigde doorlooptijden te halen.”– Mike Whitney, CP-groepVan Dijk zei dat hij langzaamaan is begonnen met het kopen van materiaal dat het bedrijf nodig heeft voor bestellingen in 2023, "maar daar zijn ook limieten aan", want "als iedereen het begint te doen, wordt het alleen maar erger."CP Group heeft zijn onderdelenvoorraad de afgelopen maanden met ongeveer enkele miljoenen verhoogd, zei Whitney, met een focus op de elektrische componenten die moeilijk te verkrijgen zijn."Het is niet het board of de driver zelf die we niet kunnen krijgen, het zijn componenten die in die stukken gaan die moeilijk te krijgen waren", zei hij."Dus hebben we er omheen moeten ontwerpen voor sommige onderdelen van componenten waar we nog nooit mee te maken hebben gehad omdat ze al in de elektrische componenten waren geïnstalleerd."Klanten hebben ook geleerd om vooruit te kijken en in te schatten wat ze in de toekomst nodig hebben.Keegan, van Dem-Con, zei dat hoewel hij niet actief is in het vervoeren van woningen, hij anderen die huishoudelijk recyclebaar materiaal inzamelen heeft horen zeggen dat ze vanwege de levertijden nu moeten anticiperen op de contracten die ze kunnen krijgen en de vrachtwagens bestellen voordat ze de overeenkomst ondertekenen. papierwerk.'Vroeger kreeg je een baan, bestelde je er vrachtwagens voor en had je ze op tijd om de diensten te starten,' zei Keegan.'Nu is het 'Ik bestel vijf nieuwe vrachtwagens en hoop dat ik het bedrijf af en toe vind.'Het is heel uitdagend.”Voor Keegan betekende de vertraging dat hij zijn werk moest staken omdat hij niet aan de benodigde apparatuur kon komen."Het bedrijf moet er zijn, maar we hebben niet de middelen om het werk te doen", zei hij."Die middelen zijn arbeid en uitrusting."Dem-Con heeft oudere apparatuur die buiten dienst was, aangepast en ook apparatuur besteld "op een kleine heg waarvan we denken dat we in de toekomst kansen zullen krijgen om ze aan het werk te zetten", zei Keegan.Zelfs het achteraf inbouwen van oudere vrachtwagens was een uitdaging, omdat de onderdelen kort zijn en de fabrikanten die normaal gesproken achteraf zouden inbouwen, nieuwe bestellingen proberen bij te houden.Keegan zei dat hij kleinere, lokale fabricagewinkels moest vinden om het werk te doen.Saunders van KW zei dat hij denkt dat de achterstanden en uitdagingen zullen aanhouden."Zelfs als de zaken zouden vertragen, heb je een jaar aan bestellingen voor apparatuur," zei hij."Deze apparatuurjongens zullen niet minstens een jaar lang open zijn, zelfs als ze nu geen bestellingen meer krijgen."Keegan was het daarmee eens en zei dat het probleem gepaard gaat met het tekort aan arbeidskrachten."Ze gaan hand in hand", zei hij.“Het is niet alleen een uitdaging om de vrachtwagens te krijgen, maar ik heb ook geen chauffeurs.Met uw oude vrachtwagens en oude apparatuur kunnen we de monteurs niet vinden om het te onderhouden en hebben ze meer onderhoud nodig.”Dodson zei dat logistiek een ander knelpunt is dat tijd nodig heeft om door te werken."Dat is waar de meeste vertragingen zijn, om dingen door havens en douane aan weerszijden van het water te krijgen," zei hij.“Dat was een van de grote vertragingen voor ons rechtstreeks en zelfs voor sommige van onze leveranciers.Ze zeggen: 'Ja, we hebben onderdelen, maar ze zitten in een container in de oceaan en we weten niet wanneer we ze precies zullen krijgen.'”Zowel Dodson als Keegan zeiden dat de zilveren voering is dat zelfs met die uitdagingen, de vraag er is."Het goede nieuws is dat het werk er is", zei Keegan.“We zien een sterke robuuste vraag naar onze diensten en de industrie.We moeten gewoon blijven werken aan het verkrijgen van die middelen."Een versie van dit verhaal verscheen op 5 april in Resource Recycling.Generieke selectors Alleen exacte overeenkomsten Alleen exacte overeenkomsten Zoeken in titel Zoeken in titel Zoeken in inhoud Zoeken in inhoud Zoeken in uittreksel Bericht Type Selectors Verborgen VerborgenEen leider bij een bekend bessenmerk legt uit hoe het bedrijf zijn koopkracht heeft gebruikt om de recycling van PET-schelpen te stimuleren.Nexus Circular is van plan een pyrolysefabriek te bouwen in de omgeving van Chicago, en polyolefinenproducent Braskem heeft een overeenkomst getekend om de output van de faciliteit te kopen.Eerst was er Colorado NextCycle.Toen was er NextCycle Michigan.Nu is de volgende NextCycle geland in de staat Washington.Een expert op het gebied van recyclingbeleid schetst best practices bij het ontwikkelen van uitgebreide producentenverantwoordelijkheid voor verpakkingen.PepsiCo kondigde nieuwe doelstellingen aan en deelde haar vooruitgang in de richting van circulaire verpakkingsdoelstellingen in haar milieu-, sociale en governancerapport voor 2021.Volgens het laatste prijsonderzoek is in juli de waarde van PET, HDPE en PP drastisch gedaald.NOVA Chemicals plant in 2022 een reactor op proefschaal voor pyrolyse van kunststof, de nieuwste stap in de richting van recycling van de harsfabrikant.Copyright 2022, Resource Recycling, Inc Over |Privacy |ContactDuurzaam gehost op door de wind aangedreven servers door Mobius Intelligent Systems.